Esti deja de 2 ani pe acelasi post, iti indeplinesti sarcinile foarte bine si nimeni nu se plange de tine. Insa managerul tau nu aduce niciodata in discutie problema maririi salariului, chiar daca esti angajatul lunii. Atunci cand vrei sa iti negociezi salariul, este bine sa stii ce sa nu faci!
Nu esti de neinlocuit
Oricat de bun ai fi in ceea ce faci, tine minte ca nu esti de neinlocuit. Foarte multe persoane, dupa un anumit timp petrecut pe acelasi post, au impresia ca sunt cei mai buni si ca compania ar face orice ca sa ii tina. Ei bine, lucrurile nu stau chiar asa, iar daca ai atitudinea aceasta atunci cand iti negociezi salariul, cu siguranta nu vei avea nimic de castigat. Mai mult decat atat, este posibil chiar sa iti pierzi locul de munca si respectul managerului.
Nu cere prea mult
Vezi unde se situeaza piata in acel moment si vezi cam care sunt salariile oferite de alte companii in domeniu pentru un post similar cu al tau. O diferenta de 5-10% este ceva absolut normal, insa daca diferenta depaseste 20%, iar tu iei un salariu mult mai mic, poti cere angajatorului o marire de salariu.
Nu fii gelos pe colegii tai
O alta mare problema pe care o avem cu totii este sa ne uitam in gradina altuia si sa judecam, mai ales daca gradina acestuia este mai frumoasa decat a noastra. Cu alte cuvinte, nu te mai interesa de cat castiga colegul tau si nu cere aceleasi drepturi ca si el. Acesta poate este mai experimentat, poate are alte abilitati si poate face lucrurile mai bine decat tine, si din aceasta cauza merita un salariu mai mare.
Nu promite lucruri pe care stii ca nu le vei indeplini
Intr-o negociere, pentru ca lucrurile sa mearga in directia dorita, avem tendinta de a promite foarte multe lucruri. Evita sa faci acest gest, deoarece nu stii ce se va intampla peste putin timp, si este chiar foarte posibil ca ceea ce promiti sa nu poata fi dus la bun sfarsit. Nu te transforma intr-un politician care in timpul campaniei promite totul, iar dupa un rezultat favorabil uita peste noapte de toate promisiunile facute!
Nu fii timid
Nici timiditatea nu te ajuta in cazul unei negocieri. Daca angajatorul simte ca esti timid, si ca nu vei cere niciodata mai mult, este posibil sa profite de acest lucru. Incearca sa analizezi bine situatia si spune-i angajatorului cum ai ajutat compania sa creasca, spune-i daca faci ore suplimentare sau daca faci si munca altor persoane din echipa. In acest fel, este posibil ca managerul sa te priveasca cu alti ochi si sa iti propuna o marire de salariu.